10.11.2022.
Pristup 360° proceni omogućuje liderima da bolje upoznaju članove svoje organizacije kroz informacije iz više izvora. To omogućuje i zaposlenom i organizaciji da identifikuju svoje ključne kompetencije, snage i područja za razvoj i da odrede u kojem smeru bi trebalo da idu dalje kako bi postigli ciljeve i za firmu i za sebe.
Razlozi zbog kojih firme koriste 360° feedback platforme
U nastavku pročitajte 10 glavnih razloga zbog kojih firme nastavljaju da koriste 360° feedback platforme kao deo svoje dugoročne razvojne strategije:
1. Vrednost povratne informacije
Odvajanjem vremena i resursa za organizovanje i pružanje feedbacka Vašem timu, takođe im dajete do znanja da cenite sve članove tima, da ste posvećeni njihovom razvoju i da želite da uspeju.
2. Pruža uravnotežen i nepristrasan pogled
Sprovođenjem 360° feedbacka prikupljate informacije od većeg kruga učesnika – zato je puno verovatnije da ćete dobiti tačnije i bolje uravnotežene povratne informacije. To takođe znači da možete imati više poverenja da podaci odražavaju stvarno (demonstrirano) ponašanje.
3. Iskorišćava snagu pojedinca i razvija nove veštine
360° feedback pruža prilagođene i personalizovane povratne informacije za zaposlenog. Rezultati procena stvaraju odskočnu dasku za lični razvoj i osećaj vlasništva nad sopstvenim razvojnim putem.
4. Otkriva slepe tačke
Otkrivanje slepih tačaka nije lako, a ključno je za kontinuirano usavršavanje zaposlenih. U 360° feedback procesu one se obično otkriju – područja u kojima neko ima potpuno drugačiju percepciju sebe u odnosu na ono što oni oko njih vide. Stoga omogućuje pojedincu da se usredsredi na razvojne potrebe koje su primenjive na ta previđena ponašanja, no nužno je da organizacija stvori podsticajno i podržavajuće okruženje.
5. Povećava samosvest i pojašnjava očekivanja
Podsticanje formalizovanog trenutka introspekcije prilika je koju mnogi ne dobijaju. Veći naglasak stavlja se na odgovornost i pomaže se članu tima da pogleda unutar sebe kako bi istinski procenio sopstveno ponašanje i sposobnosti.
Budući da učesnici dobijaju detaljan izveštaj koji uključuje njihove jake strane i područja za razvoj i jasno poređenje njihove samoprocene s onima od procenjivača, uspostavlja se dublje razumevanje očekivanja i ciljeva.
6. Podstiče razvoj karijere
Najčešća povratna informacija od zaposlenih u vezi s njihovom 360° procenom je da su dobili početnu tačku za razvoj novih veština i ponašanja na temelju svojih trenutnih snaga i razvojnih područja. Imaju priliku da preuzmu vlasništvo nad svojom karijerom i da preuzmu odgovornost za svoje uspehe (i neuspehe).
7. Gradi samopouzdanje i jača moral
Ne postoji ništa osnažujuće od toga da se osobi napismeno saopšte njezine snage kojih sama nije bila svesna i daju joj se alati za promenu, odnosno poboljšanje razvojnih područja. Uz dostupne intervencije i stalnu podršku menadžera, postoji potencijal koji se otkriva, koristi i kapitališe, a koji bi inače često prošao nezapaženo.
8. Poboljšava performanse
Dokazano je da redovno praćenje, merenje i ponovno pregledanje ciljeva i prošlih rezultata poboljšava efikasnost. Ključ je da to bude samomotivisana avantura koja promoviše učenje, transparentnost i kontinuirano poboljšanje.
Kada pojedinac preuzme centralnu ulogu u sopstvenom razvoju, njegov angažman u tom procesu znatno se povećava. U kombinaciji sa stalnim praćenjem i pregledavanjem prošlih istraživanja, pojedinac može kreirati dobru mapu svog karijernog puta u budućnosti. Korišćenje pulsne ankete za samoproveru razvoja omogućava kontinuirano praćenje razvoja kompetencija i fantastičan je način za članove tima da prate odakle su došli i šta su postigli.
9. Izveštaji su snažni, prohodni i održivi
Lideri posebno vole koristiti ovu platformu jer mogu lako da prikupe podatke i da ih koriste na produktivan način. Umesto štampanja PDF izveštaja i arhiviranja istog nakon toga u ormar, prikupljeni uvidi u podatke znače da se informacije mogu agregirati i slojevito stvoriti pregled “cele grupe” i zato se prikazuje ukupni efekat grupe i trend. Ovi podaci su značajni i mogu se prekriti i ponovno pregledati tokom vremena.
10. Olakšava bolje razumevanje potreba i uticaja na organizacioni razvoj
Kvalitetan uvid u dobijene informacije omogućava nam da ih koristimo na produktivniji način. Razumevanje organizacionih snaga i razvojnih potreba temeljne su prednosti, ali efektna strategija 360° procene trebalo bi da omogući dublje uvide, poput toga kako lideri u celoj organizaciji ocenjuju ‘važnost’ pojedinih kompetencija i koje od njih su odabrane za dalji razvoj.
Odakle početi u formiranju strategije za razvoj zaposlenih?
Nakon šta ste obavili procene, sveobuhvatna i dobro planirana strategija trebalo bi efektno da odgovori na ova pitanja:
- Koje su naše snage i razvojne potrebe?
- Koje su najvažnije (ili kritične) kompetencije u očima naših timova?
- Da li bi trebalo da usmeravamo naše razvojne napore na kritične kompetencije?
- Da li taj razvoj ima željeni učinak na kritične kompetencije ili bi trebalo da adresiramo svoje potrebe za organizacionim razvojem?
- Da li imamo jednostavan i ažuran pristup podacima koji nas informišu o svim gore navedenim pitanjima?
Ukoliko želite saznati više, pogledajte 360° Halo Feedback brošuru, a LQ stručnjaci tu su da vam odgovore na sva pitanja. Možete nas kontaktirati na kontakt@lq.hr i zakazati sastanak da bismo zajedno odredili razvojnu strategiju prema vašim potrebama.
Izvor: https://halo-feedback.com/featured-articles/11-reasons-to-implement-a-360-degree-feedback-system/