05.03.2022.
Zaboravljanje je način na koji funkcioniše ljudsko pamćenje. Nemamo uvek uticaj na to šta mozak pamti, a šta ne. To znači da ljudi jednako zaboravljaju i na poslu. Zaposleni izgube neverovatnih 70% informacija koje nauče do drugog dana. A kada govorimo o informacijama vezanim za procese prve linije, zaboravljanje donosi stvarne i ozbiljne posledice: nesreće na poslu, loše recenzije kupaca, izgubljene prilike za prodaju... Tada se zaboravljanje pretvori u organizacioni problem koji utiče na biznis rezultat.
Kako promeniti krivulju zaboravljanja?
Većina zaposlenih želi dobro raditi svoj posao. Ali bez prave podrške - greše (jer se ne mogu setiti svih stvari koje treba da učine u određenim trenucima). To je naročito istinito za zaposlene prve linije (prodavači, radnici u proizvodnji, call centar..) koji moraju puno toga zapamtiti, a stvari se jako brzo menjaju kako se operativni i poslovni prioriteti menjaju.
Evo tri načina na koje možete pomoći zaposlenima da zapamte ono što su naučili:
1. Neka treninzi budu kratki i česti
Tradicionalna obuka obično je prepuna svega što bi zaposleni trebali da znaju. Da, želimo da budu spremni za ono što sledi, ali previše informacija odjednom može značiti opasnosti da se sve zaboravi.
Umesto toga, pokušajte s kraćim nizovima mikro učenja — zanimljivije je, lakše se konzumira i prikladno je za naše kratke raspone pažnje. Zaposleni i dalje dobijaju ono što im treba, ali je lakše za svariti i verovatnije je da će se toga setiti u važnim trenucima.
2. Kontinuirano osvežavajte znanja koja ne možete izgubiti
Poboljšanje radnog učinka počinje s povećanjem znanja zaposlenih. Ono što je kritično jeste da znanje može biti prolazno – 90% informacija naučenih tokom treninga može se zaboraviti za mesec dana. To je poznato kao krivulja zaboravljanja i ako želite da vaši zaposleni zadrže tih 90% znanja, moraćete to izazvati.
Omogućite zaposlenima obuku koju će pamtiti: 3-5 minuta dnevnog „osvežavanja“ znanja koje se raspoređuje tokom vremena. Kada počnu zaboravljati, dobiju podsetnik na ključna znanja.
3. Neka bude relevantno i personalizovano
Ne postoje dva ista zaposlena. Neki su početnici, dok su drugi stručnjaci. Imaju različite potrebe, uključujući različitu obuku. Utvrdite gde su njihove rupe u znanju na individualnoj razini i usmerite ih na ta područja. Obuka će za njih biti smislenija kada slede personalizovani put učenja.