5 praktičnih saveta za kvalitetniju organizacionu kulturu

13.09.2021.

Uvek imajte u svesti da je organizaciona kultura nešto što se gradi. To je način na koji se odnosimo jedni prema drugima, a taj odnos počiva na komunikaciji. Predstavlja stubove oslonca jer, kako kaže Peter Drucker: „Ništa Vam ne vredi što ste izgradili izvrsnu strategiju, ako nemate kulturu koja će tu strategiju podupreti.“

1. Feedback
Da, da, znamo… Feedback ide na kraju. Upravo zbog toga nama je feedback na prvom mestu. Neretko se dešava da jednostavno izostane, a ne možemo dovoljno naglasiti koliko je bitan za kvalitetnu organizacionu kulturu. Bilo da je pozitivan ili negativan, Vaše kolege zaslužuju da ga čuju.

2. Atmosfera
Ne kažu za džabe „đavo je u detaljima“, pa što to ne bi važilo i za kancelariju? Dozvolite svojim ljudima da personalizuju prostor! Drage fotografije, omiljene slike, šolja sa zabavnim printom, ukrasno jastuče, kaktus… Šta god im se dopada i popravlja im raspoloženje može ih dodatno motivisati i na poslu.

3. Olabavite
Dobro ste pročitali. BOOM koncept za mala i srednja preduzeća propagira što veću samostalnost zaposlenih. Verujemo da su ljudi prirodno vredni i odgovorni, da imaju rešenje za posao koji rade i da žele unaprediti poslovanje. Dobra organizaciona kultura zavisi od energije koja je dominantna na radnom mestu, a na Vama je da negujete onu pozitivnu.

4. Digitalno učenje
Zašto je ovo sjajan način da unapredite organizacionu kulturu? Platforme za digitalno učenje podižu kompletno poslovanje na viši stepen jer zaposleni uče nove informacije i obnavljaju stare svakodnevno, a da to jedva i primećuju. Osećaj da ih nešto opterećuje i da moraju, u tom slučaju, izostaje.

5. Transparentnost
U Americi su sproveli istraživanje i otkrili da prosečan zaposleni tamošnjeg najvećeg trgovačkog lanca, Walmarta, misli da kompanija u kojoj radi zarađuje deset puta više nego što zapravo zarađuje. Pogrešno je misliti da će Vam zaposleni tražiti veću platu ako vide dobit. Demistifikujte zaradu i dopustite ljudima da učestvuju.

Autorka: Glorija Smiljanić
vrh stranice