20.04.2022.
Odakle krenuti kada je već toliko toga za šta ste odgovorni: onboarding novih ljudi, razvoj lidera, treninzi, regulatorne teme... popis je dugačak. Problem nastaje kada se to vidi na rezultatima i onda kada L&D inicijative prestanu biti usklađene sa potrebama modernog poslovanja.
Uz sav tekući posao, verovatno ne možete zaustaviti sve što radite kako biste razmišljali o novom smeru i ulozi koju biste voleli imati. Umesto toga, napravite male, ali značajne promene kako biste postupno menjali kako percipiraju vas i vašu ulogu u poslovanju. Ova promena treba da započne unutar L&D tima. Vrlo je verovatno da vaši ljudi rade stvari na isti način već godinama. Svoju vrednost stvaraju na način na koji rade svoj posao danas. Ako im ne pomognete preusmeriti fokus vrednosti, nećete biti uspešni kada pokušate učiniti istu stvar s ostatkom organizacije.
Počnite s 3 pitanja koja bi trebalo da postavite svom L&D timu kako biste pokrenuli transformaciju učenja i razvoja:
#1 Podržavamo li najveće prioritete kompanije?
L&D postoji kako bi pomogao organizaciji da postigne svoje ciljeve kroz svoje ljude. To je to! To je zadatak L&D-a. Stoga bi trebalo koristiti sve dostupne resurse za podršku ciljevima koje vaša organizacija trenutno pokušava postići. Ako vaši resursi nisu usklađeni s prioritetima vašeg poslovanja, ne možete biti uspešni.
#2 Kako se naša podrška uklapa u radni dan zaposlenih?
Ljudi imaju ograničeno slobodno vreme, kako privatno tako i poslovno. Od radnika se redovno traži da pored te činjenice odrade i neke nove zadatke. To je veliki razlog zašto nije jednostavno motivisati ljude da završe obuku, bilo da se radi o e-learningu ili radionici uživo. Teško se uklapa u radni ritam i dan front line zaposlenog. Kada ste zadnji put pažljivo pogledali kako ljudi rade svoj posao? Kako koriste svoje vreme? Koliko vremena zapravo imaju na raspolaganju unutar radnog ritma? Svaka transformacija L&D-a mora uzeti u obzir promenjivu stvarnost svakodnevnog rada.
#3 Kako merimo svoj uticaj?
Kako znati da to što radite čini razliku? Odgovor nije završena anketa ili sati odrađenih treninga. Ako ne možete izmeriti učinak svojih L&D rešenja, koja je svrha uopšte ih graditi? Ne na način da morate meriti učinak svake pojedine stvari koju učinite. Ali trebali biste dosledno povezivati poslovne rezultate sa svojim trening inicijativama kako biste bili sigurni da radite prave stvari za svoju firmu i za svoje zaposlene.
Transformacija uloge L&D-a u vašoj organizaciji veliki je korak. Ali počinje s podsticanjem i izazovom na razmišljanje ljudi s kojima radite svaki dan. Ova 3 pitanja mogu pomoći svima da počnu drugačije razmišljati o ulozi koju igrate u podržavanju uspeha firme. A promena u načinu razmišljanja bitna je pre nego što počnete istraživati stvari poput sadržaja ili tehnologije koje će se takođe razvijati kako bi zadovoljile promenjive potrebe vaše radne snage.
Axonify nudi tehnologiju pomoću koje možete meriti uticaj L&D-a na biznis, ali i zadovoljiti specifične potrebe u učenju front line zaposlenih.
Autorka: Ivana Jandrić