05.05.2022.
Sharma kaže da nije lider onaj koji ima funkciju lidera, već onaj koji liderstvo živi. Kako živeti liderstvo, pokušaću da vam prenesem na svoj način kroz opis tri karakteristike (od šest) koje je spomenuo Sharma.
Prvo: Budite vrhunski u onome što radite.
Kad sam imao građevinsku firmu, moj omiljeni podizvođač je bio jedan stolar. Zašto? Taj mladi čovek je nasledio stolarsku radionicu od svog tate i, kad sam ga gledao kako radi, činio mi se kao umetnik. Svaki sto ili ormar za tog čoveka bio je umetničko delo koje je dovodio do savršenstva. Mogao je sate i sate potrošiti na usavršavanje svog dela. Možemo reći da mu je produktivnost bila slaba, ali taj zanatlija i danas radi, proizvodi mu drže dobru cenu, a kupci čekaju na red da bi osetili njegovo majstorstvo. Tajna je u posvećenosti i ljubavi prema poslu koji se radi. Imate li to?
Drugo: Izbegnite aroganciju uspeha.
Sharma je sjajno spomenuo da se mnogi vrlo uspešni ljudi zaljube u svoj glas i uspeh. Toliko postanu pametni, mudri, vidoviti, značajni, nezamenjivi i grandiozni da ih ne možete ne primetiti. Što smo uspešniji, to treba da budemo ponizniji, zahvalniji i spremniji na još više učenja i još više davanja. Ego idealizacija vlastite nepobedivosti dovodi do zamagljivanja realnosti, razvijanja oholosti i vrlo često do strmoglavog pada. Šta god radili, koliko god nas hvalili, ostanimo na zemlji i posvetimo se nastavku rada i razvoju. Tajna je u zahvalnosti za blagoslove koje nam život pruža i kontinuiranom ličnom razvoju. Kad ste zadnji put svesno i na glas izrazili zahvalnost za ono što vam život pruža?
Treće: Ostavite ljude oko sebe bolje nego što ste ih pronašli.
Radim kao trener za banku i polaznica priča kako od nekoliko ljudi iz svoje dugogodišnje liderske karijere dobija svake godine čestitku za rođendan i blagdane. Kaže da su joj odnosi i ljudi koje je izgradila kruna njene karijere. Mi ljudi svoje postojanje temeljimo na odnosima. Svi brojčani ciljevi, osvojeni postoci tržišta, ispunjeni ili neispunjeni planovi su nešto što je kratkotrajno i apstraktno. Ono što je stvarno, dugoročno i obeležavajuće su odnosi koje smo izgradili ili ostavili iza sebe u tom razdoblju. Prodaja se temelji na kvalitetu odnosa s kupcima, motivacija i produktivnost se temelje na dobrom odnosu sa zaposlenima, lični rast i razvoj se temelje na kvalitetu odnosa sa samim sobom itd. Tajna je u gradnji kvalitetnih odnosa u bilo kom području života, a uspeh će onda doći sam po sebi. Koliko skladno izgledaju vaši odnosi na poslu i kod kuće?
Autor: Alan Žepec