08.12.2021.
Jasno definišite puteve rasta zaposlenih
Prema već spomenutom Izvještaju o zadržavanju radnika, nedostatak
mogućnosti za rast bio je glavni razlog zašto su zaposleni napustili posao – i
to ne bi trebalo biti iznenađenje! Prilike za rast pokazuju zaposlenima da u
karijeri nisu dostigli plafon. Evo kako ćete podstaknuti mogućnosti rasta u
svojoj firmi:
Za početak, definišite puteve rasta uz nivelisanje poslova. Platforma
za upravljanje ljudima Lattice klasifikuje nivelisanje poslova kao ,,sastav koji
vođe ljudskih resursa i ljudi koriste za definisanje uloge posla, razvoj
karijernih puteva i procesa interne mobilnosti, te stvaranje jasnih razina ili
hijerarhija poslova unutar organizacije”.
Implementacijom strukture za nivelisanje poslova, firme mogu definisati
specifične zahteve kompetencija za svaku ulogu u svojoj korporativnoj
hijerarhiji. Te zahteve onda mogu preneti svim zaposlenima, tako da svima bude
jasno šta zaposleni treba da učine kako bi prešli na sledeću razinu.
Prihvatite novi svet rada od kuće i hibridnih
timova
Bez obzira na preferencije firme, rad na daljinu je tu da ostane.
Mogućnost rada na daljinu s punim radnim vremenom poželjna je prednost. Firme
koje nude samo poslove u kancelariji suočavaju se s fluktuacijom zaposlenih.
Microsoftovo istraživanje na više od 30.000 zaposlenih pokazalo je da ,,više od
70% radnika želi fleksibilne opcije rada na daljinu za nastavak nakon
pandemije”, a u nedavnom ZipRecruiterovom istraživanju na više od 2500 onih
koji traže posao, ,,60% ispitanika reklo je da bi radije da nađu posao na kom
mogu raditi od kuće.” Firme koje prihvataju rad na daljinu i razne hibridne
varijante imaju veće šanse privući nove talente i zadržati trenutne zaposlene.
Dajte prednost fleksibilnosti i autonomiji na
radnom mestu
Fleksibilnost na radnom mestu jedna je od najvrednijih karakteristika.
Tradicionalni radni dan od 9 do 5 polako se gasi jer firme širom sveta trajno
prelaze na hibridne načine rada ili rad na daljinu. Kako biste podstakli ovu
tranziciju u svojoj firmi, uvedite asinhronu komunikaciju koja prihvata
zaposlene iz različitih vremenskih zona. Kada su u pitanju obveze po satu,
razmislite o usvajanju modela kompenzacije temeljenog na proizvodnji koji jasno
definiše očekivanja radnog opterećenja, ali zaposlenima daje slobodu da
samostalno određuju svoje radno vreme i raspored.
Ako vas brine komunikacija s klijentima ili vreme za sastanke,
odaberite određeni broj sati u kojima se rasporedi moraju preklapati s
tradicionalnim radnim vremenom.
Virtualno povežite zaposlene
Teško je nadomestiti dobre stare razgovore licem u lice, ali
tehnologija je doista napredovala poslednjih godina. Brojne aplikacije za video
konferencije i asinhrone komunikacijske platforme nude različite načine
smislenih virtualnih interakcija između zaposlenih.
Pomozite svojim zaposlenima da se povežu. Postavite virtualne tačke za
neformalne razgovore i otvorite kanale posvećene "zabavnim",
ne-poslovnim temama, poput kućnih ljubimaca ili dece. Održavajte virtualno
"kancelarijsko vreme" s članovima svog vodećeg tima kako biste
pomogli zaposlenima da se osećaju povezani.
Preduzimajući korake za redovno povezivanje zaposlenih s kolegama, firme
mogu pomoći u usađivanju osećaja pripadnosti, a to neminovno vodi većem
zadovoljstvu i zadržavanju zaposlenih u firmi.