Kako pridobiti nove talente?

08.12.2021.

McKinsey tvrdi da firme mogu kategorizovati zaposlene u tri arhetipa primarne namene: “slobodan duh” (free spirit), “onaj koji teži postignućima” (achiever) i “negovatelj” (caregiver). Svaki arhetip ispunjavaju i iritiraju različite stvari na radnom mestu. Otkrijte ko kakvom arhetipu odgovara i spojite zaposlene s poslom koji je u skladu s njihovom svrhom.

Jasno definišite puteve rasta zaposlenih

Prema već spomenutom Izvještaju o zadržavanju radnika, nedostatak mogućnosti za rast bio je glavni razlog zašto su zaposleni napustili posao – i to ne bi trebalo biti iznenađenje! Prilike za rast pokazuju zaposlenima da u karijeri nisu dostigli plafon. Evo kako ćete podstaknuti mogućnosti rasta u svojoj firmi:

Za početak, definišite puteve rasta uz nivelisanje poslova. Platforma za upravljanje ljudima Lattice klasifikuje nivelisanje poslova kao ,,sastav koji vođe ljudskih resursa i ljudi koriste za definisanje uloge posla, razvoj karijernih puteva i procesa interne mobilnosti, te stvaranje jasnih razina ili hijerarhija poslova unutar organizacije”.
Implementacijom strukture za nivelisanje poslova, firme mogu definisati specifične zahteve kompetencija za svaku ulogu u svojoj korporativnoj hijerarhiji. Te zahteve onda mogu preneti svim zaposlenima, tako da svima bude jasno šta zaposleni treba da učine kako bi prešli na sledeću razinu.

Prihvatite novi svet rada od kuće i hibridnih timova

Bez obzira na preferencije firme, rad na daljinu je tu da ostane. Mogućnost rada na daljinu s punim radnim vremenom poželjna je prednost. Firme koje nude samo poslove u kancelariji suočavaju se s fluktuacijom zaposlenih. Microsoftovo istraživanje na više od 30.000 zaposlenih pokazalo je da ,,više od 70% radnika želi fleksibilne opcije rada na daljinu za nastavak nakon pandemije”, a u nedavnom ZipRecruiterovom istraživanju na više od 2500 onih koji traže posao, ,,60% ispitanika reklo je da bi radije da nađu posao na kom mogu raditi od kuće.” Firme koje prihvataju rad na daljinu i razne hibridne varijante imaju veće šanse privući nove talente i zadržati trenutne zaposlene.

Dajte prednost fleksibilnosti i autonomiji na radnom mestu

Fleksibilnost na radnom mestu jedna je od najvrednijih karakteristika. Tradicionalni radni dan od 9 do 5 polako se gasi jer firme širom sveta trajno prelaze na hibridne načine rada ili rad na daljinu. Kako biste podstakli ovu tranziciju u svojoj firmi, uvedite asinhronu komunikaciju koja prihvata zaposlene iz različitih vremenskih zona. Kada su u pitanju obveze po satu, razmislite o usvajanju modela kompenzacije temeljenog na proizvodnji koji jasno definiše očekivanja radnog opterećenja, ali zaposlenima daje slobodu da samostalno određuju svoje radno vreme i raspored.
Ako vas brine komunikacija s klijentima ili vreme za sastanke, odaberite određeni broj sati u kojima se rasporedi moraju preklapati s tradicionalnim radnim vremenom.

Virtualno povežite zaposlene

Teško je nadomestiti dobre stare razgovore licem u lice, ali tehnologija je doista napredovala poslednjih godina. Brojne aplikacije za video konferencije i asinhrone komunikacijske platforme nude različite načine smislenih virtualnih interakcija između zaposlenih.
Pomozite svojim zaposlenima da se povežu. Postavite virtualne tačke za neformalne razgovore i otvorite kanale posvećene "zabavnim", ne-poslovnim temama, poput kućnih ljubimaca ili dece. Održavajte virtualno "kancelarijsko vreme" s članovima svog vodećeg tima kako biste pomogli zaposlenima da se osećaju povezani.
Preduzimajući korake za redovno povezivanje zaposlenih s kolegama, firme mogu pomoći u usađivanju osećaja pripadnosti, a to neminovno vodi većem zadovoljstvu i zadržavanju zaposlenih u firmi.

vrh stranice